Betty van Wijngaarden

Hoe ‘perfect’ moeten mijn social media-posts zijn als ondernemer?

‘Kan ik het niveau van mijn eerste social media-posts wel volhouden? Voor mij was dat echt een “dingetje”‘, vertelt een ondernemer me. ‘Je zet jezelf neer, en mensen hebben daar dan een beeld van. En kan ik wel aan dat beeld blijven voldoen? Dus postte ik in het begin heel weinig. Het moest eerst perfect zijn.’

Herkenbaar?

Heb jij dat nou ook? Weet dan dat je zéker niet de enige bent die hiermee zit! Dit hoor ik namelijk met enige regelmaat van ondernemers die ik spreek. Best jammer als potentiële klanten je daardoor niet vinden.

Perfectie of klik?

Zelf vind ik het geruststellend om te weten dat mensen vooral klant bij jou worden omdat ze je prettig, no-nonsense, lekker rustig, heerlijk druk, humoristisch of vooral duidelijk vinden. Oftewel: omdat ze een klik met je hebben. Ongeveer eenderde van de mensen vindt jou spontaan leuk, eenderde is neutraal tegenover je, en eenderde vindt jou, euh…, niet leuk (Kweethet, ónbegrijpelijk ;-)).

Je kunt jezelf heel perfect gaan vóórdoen. Dan veranderen de mensen die jou leuk vinden, maar de percentages blijven ongeveer gelijk.

 

Jezelf zijn

Blijf dan toch maar liever jezelf, ook in je social media-posts. Want dan trek je ook de mensen aan bij wie jíj́ je fijn voelt. En dat houd je uiteindelijk het langste vol.

You may also like