• je zakelijke gezicht

    Durf ook je 'zakelijke gezicht' te laten zien!

    zodat potentiële opdrachtgevers meteen weten dat ze jóu zoeken!

  • je zakelijke gezicht

    Ontdek jouw 'moeiteloos briljant'

    zodat je de leukste opdrachten binnenhaalt waar je een goed inkomen mee verdient

  • je zakelijke gezicht

    Stap uit je comfortzone, kom in actie

    zodat je je helder profileert en jouw favoriete klanten binnenhaalt

  • je zakelijke gezicht

    Zichtbaar zijn ís ook spannend

    maar ook jíj hebt iets waardevols bij te dragen!

 

Traject ‘Je zakelijke gezicht’

Voor creatief denkende zzp’ers die het spannend vinden om zichtbaar te zijn

Heb jij dat nou ook?

* Je bent een creatief denkende zzp'er en je bent gráág met je vak bezig. Jezelf zichtbaar maken als ondernemer vind je wel een 'dingetje'. Stiekem vind je het best spannend om zichtbaar te zijn.

* Je houdt niet van roeptoeteren hoe geweldig je bent. Dat voelt onecht.
Toch wil je potentiële klanten laten weten dat je er bent. Maar dan op een manier die wél bij je past.

* Je weet als zzp'er al best wat over marketing, social media en netwerken. Toch doe je het niet, of te weinig. Misschien vind je het een beetje stom van jezelf dat je opziet tegen je ware ik tonen, oftewel: je zakelijke gezicht laten zien.


Je bent niet de enige!
Misschien denk je dat je de enige bent die hier tegenaan hikt. Maar ik kan je geruststellen: heel veel zzp’ers worstelen met zichtbaar zijn. Oók ondernemers die het – in jouw ogen –makkelijk lijkt af te gaan.

Dat komt doordat veel mensen ooit hebben geleerd dat het beter is om bescheiden af te wachten. Want kinderen die vragen, worden overgeslagen. Of ze kregen te horen dat ze blij of tevreden hoorden te zijn met wat ze kregen. Ook als dat niet helemaal (of helemaal niet) was wat ze eigenlijk wilden.

Natuurlijk is het begrijpelijk dat ouders kinderen enige bescheidenheid en rekening houden met een ander aanleren. Maar als volwassene kan de vroegere boodschap ‘bescheidenheid siert’ ook wel eens in de weg zitten.

Op het moment dat je als zzp’er zichtbaarder probeert te zijn, kun je je ongemakkelijk gaan voelen omdat je daarmee oude regels overtreedt. Dus doe je het toch maar niet. Of halfslachtig. En daar baal je vervolgens van.

Het is sowieso on-Nederlands om je podium te pakken, jezelf te laten zien, in de schijnwerpers te gaan staan, of te schitteren als een diva/divo. In landen rond de Middellandse Zee is dit veel meer geaccepteerd. Het Calvinisme zit kennelijk nog steeds in onze cultuur ‘ingebakken’. Zelfvertrouwen is mooi, maar doe vooral normaal, want dan doe je al gek genoeg.

In een poging om hiervan los te komen, vindt ‘the American way’ steeds meer voeten aan de grond in Nederland. Heel stellig roeptoeteren hoe geweldig je wel niet bent. Ook als je je eigenlijk niet zo voelt. Dat is dan wel weer het ándere uiterste. Niet verwonderlijk dat veel mensen dan maar liever helemáál afzien van hun zakelijke gezicht laten zien.

En dat is jammer! Want dan is het voor klanten veel moeilijker om juist jóu te vinden. Ik ontmoet met regelmaat zzp’ers en ondernemers die iets heel eígens brengen met hun dienst of product. Maar ze hebben niet door wat daar zo bijzonder aan is. Namelijk: zijzelf! Het is niet toevallig dat klanten juist bij jou aankloppen.

Klanten kopen bij jou vanwege een ‘optelsom’: de persoon die jij bent, de dingen waar jij goed in bent, en de dingen die jij graag doet. Die combi maakt jou uniek – ook als je een bescheiden persoon bent.

Maar vaak hebben we helemaal niet zo’n objectief beeld van onszelf, al denken we van wel. Bij mijn klanten zie ik geregeld dat ze een verouderd ‘plaatje’ van zichzelf hebben, gebaseerd op wat volwassenen vroeger tegen hen en over hen zeiden. Terwijl ze allang niet meer zijn zoals vroeger. Na onze jeugd leren we allemaal nog heel veel nieuwe dingen; over onszelf en over wat we belangrijk vinden. En soms hadden die volwassenen van vroeger het gewoon ook mis.


Maar zo kan het ook:
Je weet waar klanten jou om waarderen en dat ondersteunt je zelfvertrouwen. Oftewel: je kent het ‘haakje’ waarop ze bij jou aanhaken. Soms vind je het nog steeds spannend om zichtbaar te zijn, om ‘je zakelijk gezicht’ te laten zien. Maar je weet dat jij echt niet de enige bent die dat heeft. En je realiseert je dat je niet perfect hoeft te zijn om iets voor een ander te kunnen betekenen.

Je hebt helder welke opdrachten je graag doet, en welke niet. En dat vertel je ‘gewoon’ ook.

Verder weet je waar jij – volgens jouw klanten – in uitblinkt.Je ervaart dat bepaalde klanten heel graag met jou werken; ze voelen zich prettig bij jou, juist vanwege bepaalde karaktereigenschappen die jij hebt en jouw manier van werken. Je weet dat je niet de enige bent in Nederland die deze dienst of dit product levert. Maar je bent wel de enige jij, en dat maakt voor jouw klanten het verschil.

Een roeptoeter of diva/divo zal je misschien nooit worden. Maar je hebt ervaren dat je er wel degelijk ‘mag zijn’. En dat je jouw potentiële klanten er een dienst mee bewijst om met regelmaat en helder te laten weten dat jij er bent en wat jij te bieden hebt.

Zichtbaar zijn zie je als een manier om jouw klanten centraal stellen. Door zichtbaar te zijn, rol je als het ware een rode loper uit om jouw potentiële klanten te verwelkomen. Alsof je een buitenlamp aansteekt in de schemer, zodat ze jou en jouw dienst of product makkelijk kunnen vinden. Je bent zichtbaar omdat jij – voor sommige klanten – precies bent wat ze zoeken of willen.

Door authentiek en consequent zichtbaar te zijn (ook als je een bescheiden persoon bent), weten precies deze klanten de weg naar jou te vinden. En zo krijg jij méér leuke klanten en opdrachten waar je met plezier een goed inkomen mee verdient. Win-win, dus.

Wat we gaan doen:

In het traject ‘Je zakelijke gezicht’ ga je stap voor stap het verouderde ‘plaatje’ van jezelf updaten. Je krijgt zo een objectiever beeld van wie jij nu bent, waar jij goed in bent, waar (potentiële) klanten jou om waarderen, en wat jij belangrijk vindt als ondernemer. Deze nieuwe inzichten vormen voor jou een fundament. En maken het makkelijker voor je om over jezelf te communiceren en jezelf zichtbaar te maken voor potentiële klanten. Zodat zij je sneller kunnen vinden. En jij meer leuke klanten en opdrachten binnenhaalt, waar jij met plezier een goed inkomen mee verdient.


Hoe lang duurt het traject ‘Je zakelijke gezicht’?
Het 1-op-1 traject duurt 6 maanden.


Hoe ziet het traject eruit:
Het 1-op-1 traject volgt geen vast stappenplan, aangezien het gaat om maatwerk. Maar er komen wel bepaalde thema’s in meer of mindere mate aan bod. Dit bepalen we in overleg en is mede afhankelijk van jouw wensen.

Het traject bestaat uit:

* 6 maandelijkse sessies: 6 keer maandelijks een sessie van 1,5 uur, bij mij op kantoor in Alkmaar of online. Je mag zelf je voorkeur aangeven.

* Voorbereidende opdrachten.

* Tussentijds bellen: Eén keer per maand een tussentijds telefonisch contactmoment (max. 30 min.) om je voortgang te bespreken en om al je vragen te kunnen stellen.

* Fotoshoot met een professionele fotograaf: De ultieme zichtbaarheidsuitdaging... Tijdens een fotoshoot van ongeveer 2 uur maakt een professionele fotograaf mooie, zakelijke foto’s van je.

* Op maat gemaakt tijdschrift: Jouw eigen persoonlijke, volledig op maat gemaakte exemplaar van het tijdschrift ‘Je zakelijke gezicht’. Dit persoonlijke tijdschrift bevat een samenvatting van het traject dat je hebt afgerond. Er staan professionele, zakelijke foto’s van jou in. En het moedigt je aan om ‘je zakelijke gezicht’ ook ná dit traject te blijven laten zien. Van jouw tijdschrift ontvang je 1 gedrukt exemplaar en 1 pdf.

* 10 foto’s van jezelf: Je krijgt 10 professionele, zakelijke foto's mee, die je vrij mag gebruiken. Bijvoorbeeld op jouw website, op je social media, of voor andere promotiedoeleinden. Wel graag met vermelding van de naam van de fotograaf.


Investering:
De investering voor dit traject van 6 maanden is 2.400 euro (ex. btw). Je kunt in termijnen betalen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.


Dit kan het traject ‘Je zakelijke gezicht’ je opleveren:
Het 1-op-1 traject bestaat uit maatwerk. Dat betekent dat de resultaten per persoon kunnen verschillen.

Maar wat het je in elk geval oplevert:

* Je hebt een beter beeld van wie je nu bent, waar je (ook volgens andere mensen) goed in bent, wat je wilt en wat niet. Daardoor kijk je met ‘nieuwe ogen’ naar jezelf en kun je het verouderde beeld dat je van jezelf had ‘updaten’. Dat zorgt ervoor dat je als ondernemer met meer vertrouwen en makkelijker over jezelf communiceert, zichtbaar bent en je zakelijke gezicht laat zien.

* Je zit lekkerder in je vel omdat je zichtbaarder durft te zijn, op manieren die bij jou passen.

* Je bent meer ontspannen in de contacten met (potentiële) klanten. Zichtbaar zijn doe je namelijk niet om jezelf aan te prijzen of ‘verkoperig’ te doen. Je ervaart het meer als een service aan (potentiële) klanten. Zodat zij weten wat je ze te bieden hebt, en dat ze je ook weten te vinden.

* Je krijgt meer leuke klanten en opdrachten, waar je met plezier een goed inkomen mee verdient.

* Je ervaart meer helderheid over jezelf en waar je als ondernemer voor staat. Zodat je weet waarover je kunt communiceren naar potentiele klanten toe om jezelf ‘in the picture’ te zetten.

* Je hebt meer plezier in het ondernemen, omdat het zichtbaar zijn je beter af gaat. En je een duidelijke eigen koers durft te volgen.

Hoe je kunt starten:
Je kunt vrijblijvend en kosteloos een telefonisch gesprek van een uur met me inplannen (zie contactgegevens onder aan deze pagina). Zodat we kunnen overleggen of dit traject aansluit bij jouw wensen en om te kijken of je een 'klik' met me hebt. Daarna kun je eerst nog rustig nadenken, als je dat wilt. Je hoeft van mij niet gelijk te beslissen. Ook als je al zeker weet dat je wilt starten, plan ik graag eerst een telefonische afspraak met je in om jouw wensen door te spreken.






Interesse? Vragen? Neem gerust contact op!

Heb je vragen over het traject? Wil je weten of het mogelijk iets voor jou is? Of overweeg je om te starten? Plan dan een telefonische afspraak met mij in. Dit is vrijblijvend, en je hoeft tijdens het gesprek ook nog helemaal niets te beslissen.

Voor dit telefonische gesprek plan ik graag een uur in. Zodat we alle tijd hebben om jouw vragen te bespreken (en ik heb waarschijnlijk ook wel wat vragen). En we kunnen overleggen of het traject aansluit op wat jij zoekt.

Contact? Mailen, bellen of WhatsAppen? Je kunt me mailen via betty@jezakelijkegezicht.nl. Of me WhatsAppen / bellen via 0626 28 28 45 (op mail en WhatsApp kan ik het snelste reageren).

Wil je graag eerst wat meer over mij weten? Ga dan naar de pagina ‘Over Betty’.

Mocht je besluiten om met mij aan de slag te gaan, dan plannen we een eerste afspraak in. En ontvang je binnen een paar dagen de eerste voorbereidende opdracht(en).

Betty van Wijngaarden
(Foto: Sue Artstudio)