• Herken jij dit?

    Hoe word je zichtbaarder voor potentiële klanten?

    zonder overdreven gedoe of 'neonletters'

  • Herken jij dit?

    Hoe onderscheid je je van andere zzp'ers?

    zodat opdrachtgevers meteen zien - jou moet ik hebben!

  • Herken jij dit?

    Hoe vind je leukere opdrachten?

    zodat je het zzp'en langer en met mee plezier volhoudt

  • Herken jij dit?

    Hoe kan je je professioneler profileren?

    en daar realistisch over communiceren

De zzp'ers met wie ik werk

Ik werk met creatief denkende ondernemers die van aanpakken houden. Het creatieve kan blijken uit hun beroep. Maar vaker uit hun snelle en originele denkvermogen. Out of the box-denkers, zeg maar.

Een overeenkomst tussen mijn klanten is dat hun werk méér is dan 'alleen maar' een manier om een inkomen te verdienen. Het is een way of living, een manier om zichzelf verder te ontwikkelen. Om dát werk te doen en dát leven te leiden dat zij de moeite waard vinden.

Het zijn vriendelijke, harde werkers. Mensen die er 'vol' ingaan en die ook bereid zijn om iets nieuws te proberen.

Mijn klanten nemen verantwoordelijkheid voor hun leven. En durven het aan om naar zichzelf te kijken. Om zichzelf credits te geven voor wat goed gaat. En om iets te veranderen als het beter mag.

Ze zijn een beetje idealistisch. En willen iets positiefs bijdragen aan hun directe omgeving of aan 'de wereld'. Bijvoorbeeld als vrijwilliger.

Mijn klanten staan graag zélf aan het roer van hun bedrijf. Zélf richting bepalen, op hún manier, voor opdrachtgevers waar zíj́ blij van worden, op hún voorwaarden.

Vaak zijn het bescheiden - of zelfs fijngevoelige en intuïtieve - mensen. Al doen ze daar vrij aards over. En noemen ze zichzelf eerder 'nuchter' en no nonsense.

Het zijn mensen met diepgang. Je kunt een goed gesprek met ze hebben, maar ook hartelijk met ze lachen. Want humor relativeert. Oók - of juist - als het even tegenzit.













De vragen die mijn klanten hebben

Herken jij jezelf in de omschrijving van de zzp'ers met wie ik werk? Dan herken je mogelijk ook hun vragen:

> Hoe word ik zichtbaarder als ondernemer voor potentiële opdrachtgevers? Vaak weten mijn klanten al het nodige over marketing en social media. En toch doen ze er te weinig mee. Ze weten niet zo goed wat hen tegenhoudt om vol in actie te komen. Stiekem vinden ze het best eng om zichtbaar te zijn.

> Hoe onderscheid ik mij van andere zzp'ers die ongeveer hetzelfde doen als ik? Mijn klanten vinden wat ze doen vaak 'heel gewoon'. Ze hebben niet altijd scherp waar zij in uitblinken vergeleken met andere zzp'ers binnen hun vakgebied. De dingen die hen makkelijk afgaan, lijken zo gewoon. Maar zijn vaak juist datgene wat hen onderscheidt. Ze zouden wel eens door 'andermans ogen' naar zichzelf willen kijken en zien hoe ze overkomen.

> Hoe kan ik mezelf als ondernemer meer profileren, zonder dat het schreeuwerig of als een fake masker voelt? Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. En goede wijn behoeft geen krans. Mijn klanten zijn vaak wel een beetje bescheiden. Ze houden niet van 'neonletters' of overdreven gedoe. En worstelen ermee om zichzelf zakelijk zichtbaar te maken. Soms komt dat door hun bescheidenheid, maar soms ook wel een beetje doordat ze zich onzeker voelen.

> Hoe kan ik mijn bedrijf professioneler en serieuzer neerzetten, op een manier die bij mij past? Mijn klanten zijn toe aan een volgende stap. Ze willen zich graag verder ontwikkelen, dromen van méér en beter. Maar vragen zich af of wat ze te bieden hebben wel goed genoeg is. En hoe ze daar realistisch over kunnen communiceren.

> Waar vind ik een onafhankelijke sparringpartner? Iemand die me in actie kan krijgen en houden? Mijn klanten houden van zzp'en, maar vinden het soms ook wat eenzaam. Ze praten erover met familie en vrienden. Maar dit zijn zelf vaak geen ondernemers. Ze zoeken een klankbord, iemand die uit eigen ervaring weet wat het inhoudt om te zzp'en.

> Hoe krijg ik meer leuke en/of goedbetalende opdrachten? Mijn klanten hebben vaak voldoende werk. Maar niet altijd de opdrachten die zij het liefste doen. Of die genoeg geld opleveren. Terwijl ze zich realiseren dat een goede werk-privébalans en plezier in het werk belangrijk zijn om het langdurig vol te houden.

Wil jij óók 'Je zakelijke gezicht' ontdekken?

Herken jij je in de omschrijvingen van mijn klanten. En ook in de vragen die zij hebben? Dan is het wellicht ook voor jou de moeite waard om 'Je zakelijke gezicht' te ontdekken in het gelijknamige traject. Want dit kan zzp'ers helpen om met meer zelfvertrouwen en zelfkennis te laten zien waar zij voor staan, wat zij te bieden hebben, en voor wie. Op een manier die bij hen past en waar zij zich prettig bij voelen.

Op de pagina ‘Je zakelijke gezicht‘ kun je lezen wat dit inhoudt. En wat 'Je zakelijke gezicht' voor jou als ondernemer kan betekenen.

Voel je vrij om contact met me op te nemen. WhatsApp of bel naar 0626 - 28 28 45. Of mail me via betty@jezakelijkegezicht.nl (op mail en WhatsApp kan ik het snelste reageren).

Wil je eerst meer over mij weten? Ga dan naar de pagina ‘Over Betty’.









Betty van Wijngaarden
(Foto: Erik Kottier)

Marion Beishuizen, zelfstandig campagne- en communicatiemanager

Marion Beishuizen, zelfstandig campagne- en communicatiemanager

Marion volgde een traject bij Betty

Betty heeft mij gecoacht toen ik de stap zette naar zelfstandig ondernemerschap. Na vier sessies merkte ik al een verandering in hoe ik tegen mezelf aan kijk. Erg fijn om zo snel resultaten te boeken. Daarnaast is Betty een leuk mens, ik voelde me enorm op mijn gemak. Tegelijkertijd wist ze precies de essentiële zaken eruit te halen, waardoor ik veel uit mijn traject heb kunnen halen.

Charles Balcomb, managing director & business owner | www.databac.com

Charles Balcomb, managing director & business owner | www.databac.com

Charles deed diverse sparsessies met Betty

Betty was of incredible help when I was going through some difficult and complicated issues in my business life. I experienced a very stressful period for over six months and she helped me find a way through the chaos. It's very easy to work with her. She is a great listener, helps to analyse the issues and helps you overcome them.

Suzanne Krom (MA), Tekst en Redactie

Suzanne Krom (MA), Tekst en Redactie

Suzanne volgde een traject bij Betty

Bij het starten van mijn eigen bedrijf miste ik iemand om op professioneel niveau mee te sparren. Het traject van Betty hielp me bij het bepalen van de koers. Betty is een warme, enthousiaste persoonlijkheid en een betrokken coach. De belangrijkste les voor mij? Als zelfstandige heb je veel meer de regie over je eigen loopbaan!

Femke Okx, redactiebureau | www.chapeauredactie.nl

Femke Okx, redactiebureau | www.chapeauredactie.nl

Femke volgde een traject bij Betty

Toen ik op een dood spoor zat, heeft Betty me laten zien hoe bijvoorbeeld LinkedIn beter te gebruiken. Haar positiviteit en tips gaven me weer moed om door te gaan en nieuwe wegen te bewandelen. Dankzij haar achtergrond als zelfstandige in de communicatie weet ze waarover ze praat, waardoor ze voor mij heel waardevol is geweest.

Isabel Nabuurs, fotograaf | www.isabelnabuurs.nl

Isabel Nabuurs, fotograaf | www.isabelnabuurs.nl

Isabel volgde een traject bij Betty

In vijf sessies heeft Betty me enorm laten groeien als ondernemer. In alle rust hield ze me een spiegel voor en liet me inzien waar mijn kracht ligt en hoe deze in te zetten. Haar enthousiasme en humor zijn aanstekelijk en maken de wereld een stuk mooier!